2022-01-13

CellaVisions CFO Magnus Blixt lämnar bolaget

CellaVisions ekonomi- och finanschef (CFO) Magnus Blixt har meddelat att han lämnar sin roll som CFO för CellaVision för att istället tillträda rollen som VD för det medicintekniska bolaget Dignitana AB. Magnus kommer fortsätta att stödja CellaVision fram till mitten av april 2022.

”Magnus har varit CFO för CellaVision i över 8 år, inklusive en kort period som tillförordnad VD under 2020–2021. Under sin tid på bolaget har Magnus varit en viktig del av CellaVisions utveckling och framgång. Han kommer att lämna CellaVision väl positionerat för fortsatt tillväxt och med robusta finansiella grunder på plats. Jag vill tacka Magnus för hans bidrag genom åren och jag önskar honom all framgång i sin nya roll”, säger Simon Østergaard, VD och koncernchef för CellaVision.

”Min tid på CellaVision har varit fantastisk. Det är glädjande att se att den passion och entreprenörsanda som jag möttes av 2013 finns kvar i organisationen idag. Det har varit otroligt inspirerande att se utvecklingen av denna effektiva och skalbara affärsmodell som har levererat lönsam tillväxt genom åren. Med en breddad produktportfortfölj och marknadsnärvaro kommer resan utan tvekan att fortsätta i framtiden,” säger Magnus Blixt, CFO för CellaVision.

Arbetet med att finna en ny CFO för CellaVision kommer att inledas omedelbart och efterträdaren kommer att tillkännages i sinom tid.